על השיטה

שיטת MIA פותחה בעקבות מחקר בתואר השני שלי, גילי יגר, בתחום חדשנות, מוזיקה ודיגיטל.

בעקבות הקורונה ושינויי הזמן, הבנתי שאין לנו ברירה, אלא לשנות את שיטת החינוך המוזיקלי מחינוך פיזי לחינוך אונליין בשילוב של גימיפיקציה ודיגיטציה מתקדמת. 

אם הייתם שואלים אותי לפני הקורונה, האם אפשר ללמד מוזיקה אונליין, הייתי אומרת לכם "לא" בנחרצות. 

אבל שנת הקורונה שעברה על המוזיקאים הביאה אותנו לחשב מסלול מחדש ולהבין שגם אנחנו צריכים להתקדם עם השינויים שחלים בעולם כולו, ולזוז. 

כמו בכל סטארטאפ, הייתי צריכה לעשות פיבוט למחקר שלי בתואר השני והתאמתי אותו לתקופה ולנושא המוזיקה.
בחנתי האם באמת אפשר ללמד מוזיקה בצורה אחרת, שתפתח את התלמיד באופן אישי, מקצועי ועצמאי. 

לא ידעתי לאן המחקר יוביל אותי, אבל מסתבר שלמקומות מרתקים בתחום החינוך המוזיקלי

– MIA נוצרה –

המקום שבו המוזיקה מתאפשרת ללא מגבלות של מקום וזמן ומעל הכל, מוזיקה שמאפשרת לתלמיד להתפתח באופן אישי ולרכוש מיומנויות של המאה ה21 באמצעות תרגול, התאמה אישית של המורה ובחירה.

 

השיטה של MIA היא שיטת חינוך מוזיקלי אחרת, שמתאימה למי שרוצה לפתח ולהתפתח בתחום המוזיקלי כתחביב או כמקצוע, שמעוניין ללמוד מהמורים הטובים בארץ ובעולם, בצורה שמתאימה לעולם החדש.

מוזמנים לנסות ולהתאהב. 

ממליצים עלינו

השיטה בהרחבה

איך התרגול בMIA עובד?

אחת הבעיות הקשות בלימוד מוזיקה הוא נושא התרגול. 

התסכול מהתרגול אינו נובע אך ורק מהקושי של מחויבות, עצמאות ומוטיבציה, אלא לעיתים מגיע מעולמות שלא חשבנו עליהם כמו בזבוז זמנים מיותר בנסיעות למורה הנכון, התפשרות על מורה שמתאים לילד, שיטת לימוד משעממת ועוד. 

שיטת MIA מאפשרת לתלמיד למצוא את הזמן, המקום והמורה שמתאימים לו בצורה הטובה ביותר, מה שיוצר מוטיבציה, רצון להתפתח, יכולת ללמוד ולהעמיק בהתקדמות המוזיקלית, ללא מסיחי דעת.

כל אלה מעניקים לתלמיד את המוטיבציה העצמית להתאמן. מבלי הצורך שלנו, ההורים, "לשבת להם על הראש" ולגרום לתסכול מהמוזיקה, במקום הנאה. 

לגלרית המורים

בשיטת MIA  המורים הם שותפים לרצונות של התלמידים ומעניקים להם את הכלים ליצירת מטרה, יעד ודרך להגיע להגשמת הרצונות.
לכל תלמיד יש רצון ומטרה אחרת מלימודי המוזיקה. יש כאלה שירצו להרגיש שהם מתקדמים, אחרים יבקשו לנגן שיר שהם אוהבים, הרבה מחפשים את המפגש עם אומן יוצר יצירתי שמעניק להם השראה, הנאה ומנטורינג אישי. 

בMIA  אנחנו מקשיבים לתלמידים ובמקביל אנחנו חושפים אותם למוזיקה שהם לעיתים לא מכירים, מתוך רפרנסים של השראות מהעולם של התלמידים. ההנגשה של המוזיקה היא באמצעות שיח בין המורה לתלמיד והבאת שני העולמות לעולם עשיר, מוזיקלית והשראתית.  וזה מה שיוצר את הקסם בMIA.

מה למדנו עד כה מהשיטה?

התלמידים בשיטת MIA הופכים להיות קשובים. לעצמם, למורים ולעולם.
התלמידים בשיטת MIA הופכים להיות סבלנים. הם יודעים לדרוש אבל מצד שני סבלנים לתהליך של הלמידה והתרגול. 

התלמידים בשיטת MIA לומדים את כוחו של תרגול. בפריסת המטרה לצעדים קטנים של הצלחות, התלמידים לומדים להנות מהתרגול ומהשפעתו על הדרך.

התלמידים בשיטת MIA לומדים באמצעים דיגיטלים. אמצעים אלו הם חלק מהשפה היומיומית ומחיי השגרה של התלמידים ולכן אופן החיבור הדיגיטלי של השיטה אינו זר להם, אלא מדבר בשפה של הדור הזה. 

התלמידים בשיטת MIA  מבינים שיש להם כלים שבאים לידי ביטוי בעולם המוזיקלי, אבל הם יודעים לעשות אדפטציה של הכלים הללו לעולמות מקבילים בחייהם. 

התלמידים בשיטת MIA מגוונים מבחינת רצונות להתפתח בתחום המוזיקלי, יש כאלה שחולמים להיות נגנים מקצועיים בתזמורת, אחרים מנגנים בשביל הכיף ויש גם כאלה שפשוט נהנים לעשות ג'ם סשן עם החבר'ה בתיכון. 

שיטת MIA משנה את תפיסת החינוך המוזיקלי של התלמידים, וגם מעניקה לתלמידיה כלים ומיומנויות של העולם החדש.