הילדים שלכם נמצאים כל היום מול המסך? מעולה!

עודכן ב: אוג 24

גיימיפיקציה- הדרך החדשה ללמוד.

מאת איל דויטשר נגן תופים וקסילופון

כיום, סטודנט שנה א' מכללת תלתן מסלול Dev- Developer


איך לומדים בעולם החדש?


נחשו מה?

אנחנו דור שנולד בעולם דיגיטלי.

לא מעניין אותנו להסתכל על מרצה או מורה שמדבר בצורה מונוטונית במשך שעה ולפעמים שעות ולנסות לזכור מה הוא אומר.

מי בכלל מסוגל לעשות את זה??

אתם אולי קוראים לזה הפרעות קשב וריכוז וחושבים שגלולות כאלו או אחרות יפתרו את זה.

אנחנו דווקא קוראים לזה שיעמום!



כשיש תוכן מעניין,

כשהלמידה היא משחקית ואנחנו הופכים להיות שחקנים משמעותיים בתהליך הלימוד,

אז קורים הדברים הכי יפים.


מסכים מאפשרים למידה
הקשר בין למידה ומסכים

מוזמנים להכיר: "גיימיפיקציה" (Gamification) ככה לומדים היום!


זו אחת משיטות הלימוד החדשניות,האפקטיביות והמתפתחות ביותר בשנים האחרונות.

גיימיפיקציה היא כלי שבעזרתו ניתן לשנות את ההסתכלות שלנו על פעולות יומיומיות ולהפוך את אותן הפעולות למשחק דמיוני בעזרת גמולים וירטואליים:

  • נקודות

  • איסוף מתנה וירטואלית על כל משימה שהושלמה

  • פרס או אוצר בסיום כל שלב

  • ויזואליציה של הדרך- תמיד רוצים לראות את ההתקדמות ולהגיע למקום הראשון.

כל דבר שהופך את הלימוד לאקטיבי וכייפי.


איך גיימייקציה עובדת בפועל?


כסטודנט שלומד פיתוח משחקים, מצאתי את עצמי משקיע שעות רבות הרבה מעבר לנדרש,

לומד המון תכנים ומיומנויות חדשות בזכות הגיימיפיקציה.


לדוגמא:

קורס בו נדרשנו לעבוד ביחד על פרוייקט שמטרתו לייצר משחק.

האתגר היה לעבוד בשיתוף פעולה מלא ולייצר אחווה קבוצתית.

הכיתה התחלקה לקבוצות והן התחרו זו בזו במטרה לעשות את העבודה הטובה ביותר.


אבל למה שבאמת יהיה אכפת לנו מי מנצח?


פה נכנס אלמנט נוסף: קיבלנו נקודות וירטואליות שבעזרתן יכולנו "להרוויח" כל מיני הטבות:

  • חולצות "אחווה" שהמרצה קנה,

  • בהזדמנות אחרת הנקודות הקנו לנו את הזכות לשנות חלק מההגדרות והחוקים המקוריים של המשימה כמו: כמות השחקנים המותרת, זמן המשחק המותר ועוד.

המשחק והתגמולים יצרו מוטיבציה עצומה להשקעה, להצלחה והלמידה התרחשה תוך כדי.

כל זה בזכות הגיימיפיקציה


המרצה המיר את המטלה למשחק ומי לא אוהב לשחק?


בפרוייקטים נוספים היו לנו אופציות לבצע משימות מיוחדות ולהיות מתוגמלים בבונוסים שגם התבטאו בציון הסופי.

מתוך עשר אופציות היינו צריכים לבחור רק ארבע כדי לזכות בבונוס,

אך היו תלמידים רבים שביצעו יותר מארבע משימות מרצונם החופשי ומתוך הבנה שלכל אחד מאיתנו קיימת אפשרות הבחירה להיות סטודנט טוב יותר ולבנות לעצמו עוד מיומנויות כדי להיות איש מקצוע טוב יותר.


בין אם זה ששיעורי הבית רשומים בצורה של משחק

ובין אם המטלה מתבצעת עם נקודות,

אלו דברים העוזרים להתרכז ומייצרים מוטיבציה להשקיע זמן ומאמץ תוך כדי הנאה מחווית למידה ייחודית.



רוצים חדשנות? תעזו לנסות, תעזו לשנות


חדשנות היא דבר הפכפך, לנסות דברים חדשים יכול להיות מפחיד ולפעמים מבולגן,

אני לא רואה בעולם היום אנשים מצליחים שפוחדים משינויים, מלנסות דברים חדשים ובעיקר מלעשות.

אני לומד במקום המלמד בצורה חדשנית.

זו אחת מהפעמים היחידות בחיי שאני נהנה מהמסגרת הלימודית בה אני נמצא.

אני פשוט נהנה ללמוד.

הרי זה בסך הכל משחק?!






74 צפיות0 תגובות