top of page

איך לעבור מ׳לעשות׳ - ל׳להיות׳


בעולם העסקי של היום, אנחנו מוצפים במידע על "מה לעשות".

אינסוף מדריכים, טיפים וצ'קליסטים.

אבל מה שמעטים מדברים עליו הוא המהפך העמוק יותר - השינוי בזהות שלנו כבעלי עסק.


כשהתחלתי ללמד מוזיקה, אחת התובנות המשמעותיות ביותר הגיעה דווקא מהתלמידים שלי.

שמתי לב שההבדל בין אלה שהתמידו לאורך זמן לבין אלה שפרשו לא היה בכישרון או אפילו בשעות האימון. ההבדל היה בתפיסה העצמית שלהם.

ואותה תפיסה עצמית השליחה על כל הפעולות שעשו, על הסבלנות שלהם לתהליך, על המוכנות להתאמץ,

לצאת מאזור הנוחות. - כולל הכל!

מצוינות דורשת שינוי דפוסים והרגלים
מצוינות דורשת שינוי דפוסים והרגלים

תבניות חשיבה והרגלים

כבעלי מקצוע ובעלי עסק

הדיאלוג הפנימי שלנו משפיע באופן דרמטי על ההחלטות היומיומיות שלנו.

כשאנחנו אומרים "אני מנסה להיות מקצועי", אנחנו למעשה משאירים לעצמנו דלת מילוט.

לעומת זאת, כשאנחנו מגדירים את עצמנו כ"מקצוענים", כל החלטה נובעת מהזהות הזו.


כשלקוח מתקשר בסוף היום ומבקש פגישה דחופה,

ההבדל בין "אני משתדל לתת שירות טוב" ל"אני איש שירות מקצועי"

יכריע אם נדחה את הבקשה ליום המחר או נמצא פתרון יצירתי כבר היום.

זה לא עניין של זמן או יכולת - זו החלטה שנובעת ישירות מהזהות שלנו.

חשוב לי תמיד להדגיש זה רלוונטי לא רק לבעלי ובעלות העסקים ביננו,

אלא לכל תחום- לכל מורה שהוא, כל מחנך, כל מעביר פעילות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

וזה בדיוק שינוי המיינדסט שצריך להתרחש ומהר. כשאני מגדירה את עצמי כאשת מקצוע מעולה - המדדים שלי- גם החיצוניים וגם הפנימיים ישתנו.

ניהול הזמן שלי ישתנה, סדרי העדיפויות ובהתאם לזה הסנכרון הכללי בחיים:

כי להיות מקצועית זה אומר לבחור בצמיחה אישית מתמדת, ולכן האדוות של זה יהיו גם על מערכות היחסים,

על הזוגיות, על ההורות, על הבריאות.

בניה של מערכת אמונות חדשה
בניה של מערכת אמונות חדשה

בואו נבנה מערכת אמונות חדשה

שינוי זהות דורש מאיתנו לבחון מחדש את כל מערכת האמונות שלנו על הצלחה, כסף וערך.

נגן שתופס את עצמו כ"סתם מורה למוזיקה" יתקשה לגבות מחיר ראוי על השיעורים שלו. ב

אותה מידה, יועץ עסקי שרואה את עצמו כ"מתחיל" יתקשה לדרוש את המחיר שמשקף את הערך האמיתי של הידע והניסיון שלו.


איך מתחילים לשנות את מערכת האמונות?


1. **זיהוי אמונות מגבילות**

- ניהול יומן מחשבות יומי על כסף והצלחה.

- תיעוד תגובות אוטומטיות למצבים עסקיים מאתגרים.

- רישום "המנטרות" שחוזרות על עצמן בהקשר של העסק.


2. **אתגור אמונות קיימות**

- איסוף מקרים שסותרים את האמונות המגבילות.

- תיעוד הצלחות והישגים, קטנים כגדולים.

- חקירת המקור של האמונות המגבילות.


3. **בניית נרטיב חדש**

- יצירת "סיפור" חדש על הזהות המקצועית.

- הגדרה מחודשת של מה זה אומר להיות מקצוען בתחום.

- פיתוח שפה חדשה לתיאור העסק והערך שהוא מביא.


יצירת מעטפת תומכת ומתאימה
יצירת מעטפת תומכת ומתאימה

יצירת סביבה תומכת

לסביבה שלנו יש כוח עצום ליצרית שינוי או עיכובו.

כשמוזיקאי מתחיל להופיע עם נגנים מקצועיים, הסטנדרטים שלו עולים באופן טבעי.

זה לא קורה בגלל לחץ חיצוני, אלא מתוך הבנה עמוקה של מה נדרש כדי לנגן ברמה הזו.

בעולם העסקי, אנחנו צריכים ליצור סביבה דומה:


1. **חיבור למנטורים**

- מציאת אנשי מקצוע שכבר מגלמים את הזהות שאנחנו שואפים אליה.

- יצירת קשרים עם מומחים בתחום.

- למידה מהדרך שבה הם מתמודדים עם אתגרים.


2. **קהילה מקצועית**

- הצטרפות לקבוצות למידה עם בעלי עסקים ברמה גבוהה.

- השתתפות בכנסים ואירועים מקצועיים.

- יצירת קשרים עם עמיתים שחולקים את אותה שאיפה למצוינות.


3. **סביבת עבודה**

- עיצוב מרחב עבודה שמשקף את הסטנדרטים החדשים.

- יצירת תהליכי עבודה מקצועיים.

- השקעה בכלים ומשאבים שתומכים בזהות החדשה.

בזמן משבר - תמיד נזכור את הזהות והערכים שלנו
בזמן משבר - תמיד נזכור את הזהות והערכים שלנו

התמודדות עם משברי זהות

בדרך למצוינות, נתקל במה שאני מכנה "משברי זהות" - רגעים שבהם הפער בין מי שאנחנו רוצים להיות למי שאנחנו היום נראה בלתי ניתן לגישור. אלה רגעים קריטיים בתהליך הצמיחה:


1. **זיהוי המשבר**

- הכרה בכך שתחושות של ספק וחוסר ביטחון הן חלק טבעי מהתהליך.

- הבנה שמשברים הם סימן לצמיחה.

- שימוש במשברים כהזדמנות לחיזוק הזהות החדשה.


2. **כלים להתמודדות**

- פיתוח שגרות יומיות שמחזקות את הזהות החדשה.

- תרגול מיינדפולנס ומודעות עצמית.

- בניית מערכת תמיכה לזמנים מאתגרים.

בניית סרגל מדדים חדש ועדכני
בניית סרגל מדדים חדש ועדכני

מדידה והערכה מחדש

בניגוד למה שנהוג לחשוב, מצוינות אינה נמדדת רק בתוצאות.

היא נמדדת בעיקר באיכות ההחלטות והפעולות שלנו:


1. **מדדים חדשים להצלחה**

- האם ההחלטות שלי משקפות את הזהות החדשה?

- האם הפעולות שלי עקביות עם הערכים שאני מייצג?

- האם אני מתפתח בקצב שמתאים למומחה בתחום?


2. **הערכה תקופתית**

- בחינה רבעונית של התקדמות.

- משוב מלקוחות ועמיתים.

- זיהוי תחומים הדורשים שיפור.



לסיכום

המעבר מ"לעשות" ל"להיות" הוא מסע מתמשך של צמיחה והתפתחות.

זה לא משהו שקורה בין לילה, אלא תהליך מתמשך של שינוי פנימי ועמוק.

הדרך למצוינות עוברת דרך שינוי בזהות שלנו,

ורק כשנבין את זה נוכל להתחיל לפעול ברמה גבוהה יותר באופן טבעי ואותנטי.


כמו שאמרה לי פעם אותה מורה למוזיקה: "ברגע שילד מתחיל ללמוד נגינה - הוא נגן".

באותה מידה, ברגע שאנחנו מחליטים להיות בעלי עסק מצוינים - אנחנו כבר בדרך.

השאלה היא רק כמה עמוק אנחנו מוכנים לחפור כדי להפוך את הזהות הזו למציאות.



רוצה לעשות שינוי?

ללמוד איך לבנות מערכת אישית שתעבוד בדיוק בשבילך?

אשמח לתאם איתך שיחה קצרה שתעשה לך סדר בדברים.

>>לתיאום מכאן<<

Comments


bottom of page